finn ett fel

Sista året på högstadiet och snart är det dags för gymnasieval. Man måste börja tänka på vad man vill jobba med som äldre, vad man är bra på och tillslut vilken linje man vill läsa. Tiden har gått för fort, det var inte längesedan man gick i tvåan och lekte häst på rasterna och nu är det helt plötsligt dags att börja på gymnasiet.
Man lämnar högstadiet bakom sig där man har sina kompisar, och man börjar i en ny klass och får nya kompisar. Det är många som vet exakt vilken linje de vill gå sedan flera år tillbaka, och vissa grubblar fram tills sista dagen och väljer något program som inte passar en alls. Man får massor av information om alla möjliga linjer och gymnasier och det blir bara svårare och svårare att välja vart man vill gå nånstans..

När jag var liten ville jag jobba på ett hunddagis eller på ett zoo. Jag ville jobba med djur helt enkelt. Jag älskade djur, och det gör jag fortfarande, men det är inget jag vill jobba med nu när jag är äldre. Jag har ingen aning om vad jag vill jobba med när jag blir äldre, men man ska inte ha för bråttom heller, man har en mammut hemma i kylen som man inte får äta förrän till påsk.

min krönika på svenskan.. blev lite halv oseriöst tillslut, h3h3h3h3h3h3....


/ CARRAN FÖRFAN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0